Pokaz slajdów na stronie. Stosować czy nie stosować?
Na początku wytłumaczmy sobie czym tak naprawdę jest slider. Jest to inaczej karuzela przewijająca zdjęcia co kilka sekund. Na większości stron internetowych stanowi element reprezentujący najważniejsze treści.
Przy pomocy slajdera w pewien sposób strona internetowa staje się dynamiczna. Dodajemy jej „życie”. Daje nam możliwość pokazać najciekawsze wpisy, zdjęcia lub produkty. Dzięki czemu, nasza strona zyskuje na atrakcyjności.
Jednak, czy aby na pewno?
Według statystyk klikalność w pierwszy slajd wynosi około 70-80%, drugiego 13%, a kolejne już coraz mniej.
Zatem czy jest sens poświęcać czas internauty oczekującego na załadowanie strony?
Moim zdaniem nie warto umieszczać je na stronie głównej. Jak już chcemy zastosować slajder to na innej stronie np. w galerii zdjęć.
Dlaczego?
- po pierwsze strona staje się trudniejsza w odbiorze, przewijające informacje mogą osłabić przekaz witryny,
- spowalnia ładowanie strony – duże zdjęcia oraz ich ilość wydłuża czas załadowania strony,
- mało kto klika w slajdery, zazwyczaj są ignorowane przez użytkowników szukających treści poniżej pokazu slajdów,
- użytkownicy nie czytają treści na slajdach, ponieważ wyświetlają się zbyt szybko,
- słaba nawigacja karuzeli zdjęć sprawia, że jest mało użyteczne np. małe strzałki po bokach do przewijania lub kropki pod slajdem, które ciężko trafić myszką,
- mogą nieprawidłowo działać na urządzeniach mobilnych.
Jeśli tak bardzo chcemy posiadać na swojej witrynie slider to:
- nie ustawiaj autoodtwarzania – dużo lepiej jest jak użytkownik ma kontrole nad tym co chce zobaczyć,
- zastosuj czytelną nawigacje,
- ilość slajdów i ich waga – jeśli jest to możliwe postaraj się je skompresować,
- stosuj na slajdach krótkie hasła i opisy.
Jak zrobić slajder?
Możesz użyć do tego celu motywu WordPress z wbudowanym modułem tworzenia slajdów, tak jak to jest pokazane na powyższym wideo lub zastosować wtyczki.
0 komentarzy